lördag 27 januari 2024

God morgon

Nu är jag tillbaks i huset som jag älskar.
Har inte varit här sedan trettondagshelgen så nu är det skönt att komma tillbaks igen.
I dag tog jag lite sovmorgon och tänkte se en film innan dagen sätter i gång.
Jag var på Clas Ohlsson i går och köpte kylskåpsinredning, så i dag skall jag städa kylen och skafferiet och sedan få lite ordning och reda på båda ställena.
Det skulle vara 5° och typ regn i dag, men det ser ju jätteskönt ut där ute. Kanske det blir en promenad också?
Såg på Facebook att den 25/1 var det precis 10 år sedan vi flyttade in här. Tio år! Det känns inte så längesedan. Jag kom ihåg lyckan som vi kände när vi klev in här och började ställa ut våra möbler. Den känslan var obeskrivlig. Jag hade aldrig trott att vi någonsin skulle få råd att köpa ett fritidshus och absolut inte ett så här fint hus. 
Det är fortfarande en hel del kvar att göra på huset, men vi tar en bit i taget allt efter som vi får råd och tid och lust.
Näst på tur står nog en friggebod till lilla familjen.
Men vi får se hur mycket vi får kvar på banken sedan banken tagit sitt. Sparräntorna är inget man blir rik av och börsen har ju inte heller gjort en rik de senaste åren. De enda som blir rikare är bankerna och ICA ägarna.
”Nä, ja e int bitter”.
God morgon!!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar