fredag 11 maj 2012

Bla bla bla bla....

It´s raining again...
Men vad gör väl det om hundra år?
Det är ju fredag och jag slutar redan kl 16 och vi ska få hem kompisar ikväll.
Det här är en skön känsla.
Fredagskänslan :)
Man har liksom liiiite mer energi och man är på liiite bättre humör och livet leker liiiite mer än vanligt.
Eller hur?
Jag kommer att sakna den här fredagskänslan när jag blir pensionär.

Jag borde ha städat lite igårkväll men det orkade jag inte, som vanligt, så nu får de ta det som det är när de kommer hit ikväll.
Lite dammråttor och grejer som ligger framme.
Vi har ju känt varandra i flera år nu, man kan väl inte ska måsta städa ihjäl sig när det skall komma goa vänner på besök?
Jag får släcka ner och tända doftljus så kanske ingen märker något ;)

I helgen vet jag inte vad vi ska göra? ( lägg märke till att jag skriver JAG vet inte vad VI ska göra, det var roligt tycker jag)
Vi tänkte åka till husvagnen men det ser ut som att det skall regna hela helgen så det känns inte så upplyftande heller.
Jag måste ju som sagt shoppa också.
Nu har jag kommit på att jag vill ha stövlar, men det är inte lika enkelt som det låter eftersom jag har vader lika tjocka som två timmerstockar.
Jag hittar ju aldrig stövlar som jag kan ha.
I helgen är det jag som åker på stöveljakt, någonstans i denna gudsfögätna håla så måste det väl för tusan finnas stövlar som passar mig!?
Jag kan väl inte vara den ende tjockisen i Uppsala som vill ha ett par snygga stövlar till min klänning!!
Oj, nu blev jag nästan lite upprörd så här på morgonkvisten.
Det känns mer och mer som att jag måste satsa på en affär som har snygga tjockiskläder.
En affär där men kan hitta stora storlekar utan att måsta köpa storblommigt eller helt osexiga tröjor.
Varför tror klädtillverkarna att vi tjockisar inte vill ha urrigningar? Den där klyftan är ju det enda attribut vi har.
Arg blir man, så det så!
Thun´s kanske har fått in lite snygga kläder!
Ja, vi åker till Thun´s i morgon Jonny :) Vilken bra idé va!?
- Men sluta att lipa, vi kan ju åka till Biltema sedan, eller Clas Ohlsson.

Såg du fina bilden som Jonny tog på mig och Knut i går då?
Mamma jag älskar dig, sa han

6 kommentarer:

  1. Vi ska oxå ha vänner på middag ikväll....men hos oss är det städat......för en gångskull Vi städade till förra söndagens grillning och sen har vi hållit efter så det ser skapligt ut....eller det ser faktiskt skitbra ut! :O)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev bra här hemma också efter ett par timmars röj :)

      Radera
  2. Ååååh vilken fin bild!!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Visst blev den. Jonny råkade stå med kameran i handen för han skulle fota mina nya kläder.

      Radera