tisdag 15 maj 2012

Jonny

Kl 20.15 kom Jonny upp på avdelningen.
Då hade jag väntat i tre timmar på min sjuka gubbe.
Jag började bli orolig att operationen inte gått så bra :(
Det visade sig att inflammationen hade spridit sig så de fick skära istället för att "bara" göra titthål.
Operationen tog fem timmar!!
I morgon får vi veta vad de gjorde.
Jonny var omtöcknad men hade ändå lite humor så det var väl ett frishetstecken.
Lite jobbigt var det att lämna honom igen.
Han kommer inte att komma hem på några dagar, sa undersköterskan.
Jag hoppas att jag får hämta honom på torsdag så att jag får hem honom innan jag åker upp till Östersund.
Stackars lilla gubbe va?

3 kommentarer:

  1. Hugaligen...krya på sej!

    SvaraRadera
  2. I såna här lägen är man glad att bo i ett s.k i-land. Krya på dig Jonny och va inte orolig Maggan, de är proffs på sånt här på Ackis :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att operationen gick bra - Kan kanske vara skönt att få stanna några dagar på sjukhuset. En regelrätt operation är ju en stor sak! Krya på dig Jonny! Kramar från Frösön

    SvaraRadera