onsdag 23 maj 2012

Endast tomten e vaken

När klockan ringer 05.30 så känns det tungt asså.
Vilken tur att jag har en liten magisk klocka inbyggd i mig för jag vaknar alltid innan mitt alarm.
I dag var det tur eftersom jag glömt att ställa min klocka igårkväll.
Jag var så himla trött där vid 22-tiden att jag inte orkade kolla klart på Eurivision song contest utan gick och lade mig istället. Jag trodde att jag ställde alarmet och sedan somnade jag pladask!
I dag jobbar jag till klockan fem igen och sedan skall jag hälsa på Jonny, åka på bolaget och fixa lördagens pyssel.
Jag går på min första ide´och jädrar annacka om inte Loreen går vidare på torsdag, då får hon med mig att göra.

I morgon när jag slutar klockan ett så har jag en gedigen att-göra-lista.
  • Handla mat både till helgen och till lördagens fest.
  • Vika tvätthögen från helvetet
  • Dammsuga
  • Skura toaletter
  • Städa övervåningen och byta till rena lakan.
  • Förhoppningsvis hämta hem Jonny från sjukhuset.
Knut och Ludde måste hjälpa mig.

På fredag är jag ledig och det känns skönt.
Jag kommer att börja dra mig mot Stockholm vid 11-tiden. Undrar vad jag skall ha på mig på fredag då? Det skall bli jättevarmt säger de och samtidigt vill man ju se lite rock´n roll ut.
Det får kanske bli jeans och jeansjacka igen. Nina kommer inte tro att jag har några andra kläder :)
I dag tar jag kjol och t-shirt igen för det är sommar där ute... and...
...Da da da da da....I´m Lovin´It!

2 kommentarer:

  1. Mycket att göra....hoppas att du får skoj och att allt klaffar!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker synd om dig älskling, allt det där själv. Önskar jag kunde varit hemma och dragit mitt strå till stacken. Puss älskling :)

    SvaraRadera