tisdag 29 maj 2012

Nödslakt

Är det inte det man gör med gamla kossor som är uttjänade, skickar dem på nödslakt?
Det känns så nu faktiskt.
Jag vaknade upp med en ryggvärk från helvetet, som sitter långt ner i svanken.
Jag hade så ont att jag knappt tog mig ur sängen, samtidigt som jag höll på att kissa på mig.
Du skulle ha sett hur jag såg ut! Skrikandes och stönandes med benen brett isär som om jag hade skitit på mig.
Inte ont i magen i dag, tänkte jag lyckligt.
Efter en halv kopp kaffe så gjorde sig magen påmind, så nu sitter jag här med ont i magen, ont i ryggen, skitig i håret och såret i näsan är fortfarande inte borta.
Är det konstigt att jag tänker på nödslakt?
Att bli skjuten i pannan av en slaktmask verkar just nu som ett ganska skönt alternativ.
Mitt emot mig sitter han som är nyopererad och ser oförskämt pigg ut jämfört med hon som skall ta hand om sin nyopererade man.
Det är en patetisk Florence Nightingale som sitter här med ryggont och bajsnödig, inte alls speciellt romantiskt faktiskt.
Livet är sällan som på film.

NÖDSLAKT 070-6825277

2 kommentarer:

  1. Känner ungefär lika samma är det inte den ena värken så är det den andra..krya sig granne :)

    SvaraRadera
  2. Meen det var väl ändå att ta i....VILA lite tror jag räcker! <3

    SvaraRadera