onsdag 16 maj 2012

Har inte tid

I går skulle jag ha bakat för att det är min tur att ta med sig go´fika till jobbet men det blev liksom ingen tid till det igårkväll.
I dag hinner jag inte åka och köpa fika heller eftersom jag börjar kl 07.30 då inget är öppet ännu.
I dag slutar jag kl 16.30 och jag har tid hos frissan kl 17.00 INNE I STAN! Hur ska jag hinna få parkering?
Efter ett par timmar hos frissan så är besökstiden på skuhuset över men jag tänker åka uppen snabis i alla fall.
Efter det så måste jag storhandla inför den stundnade helgen.
Kristihimmeldfärd på torsdag och sedan bra mat som killarna kan laga när Jonny ligger för ankar.
Jag känner mig minst sagt lite stressad nu :P
Inte har jag hunnit gå ner i källaren och leta reda på min resväska heller.
Det känns allt annat än roligt att åka ifrån Jonny nu men bara han kommer hem så kommer ju allt att ordna sig.
Min näsa spökar fortfarande och jag har lite ont i halsen. Jag tror inte att min basselusker är helt borta men eftersom min husläkare VÄGRADE göra ett halsprov på mig i måndags så vet jag ju inte ??!!
I bland(rätt ofta) så förstår jag mig inte på vården.
Läkare som vägrar lyssna på sina patienter, väntetider och sköterskor som säger två olika saker.
Man blir minst sagt lite förvirrad när man vill ha hjälp.

Ja visst ja! Willy´s kanske öppnar kl 07.00. Jag får åka dit och länsa deras kakförråd som jag gjorde sist när det var min tur att ta med fika.
Baka är tydligen inte min grej längre.
En dag kvar sedan är det fyra dagar ledig, skööönt!

1 kommentar:

  1. Ta ett djupt andetag och räkna till tia....det löser sig...blir aldrig så hemskt som man tror!

    SvaraRadera