onsdag 30 maj 2012

Hus

Jag vill flytta!
Men jag vet inte var?
Just nu vill jag ha ett hus på landet.
Jag har redan hittat ett hus till salu i Järlåsa.
3.5 mil från stan, renoverat och med uthus. Det är viktigt att det finns uthus, för där skall vi har våra stora surströmmingskivor :)
Men huset kostar tyvärr inte gratis.
Trots att det ligger på landet, flera mil från civilisationen så är utgångspriset 1 500 000 kr
Vy från huset ned mot vägen
Med allé upp till huset
Ribbingebäcksvägen 10
Fint hus

Kaklad vägg runt arbetsytorna
Härligt bondkök

Men så blir det höst och DÅ vill jag ha en lägenhet i stan.
Lägenheterna i stan är verkligen inte gratis.
4 r ok på Luthagsesplanaden.

3 200 000 i utgångspris plus 5 200 i hyra.
Nä, det ser ut som att vi får stanna kvar här ett tag till. 
Tills vi vinner pengar, eller till vi får vårt Amerikaarv.
Det är ju synd att vi inte vill bo i någon annan stad, där bostadspriserna inte är så skyhöga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar