torsdag 24 maj 2012

Ozzy Osbourne

I morgon sticker jag in till Stockholm och checkar in på SAS Radison tillsammans med Nina.
Jag har nästan inte hunnit längtat eller glädjas åt detta eftersom jag har haft min sjuke man i huvudet i snart 2 veckor.
Nu kom jag precis från sjukhuset och han kommer att komma hem tidigast i morgon :(
Inget att göra åt och jag drar på konsert på Stadion.
I morgonkväll är det ozzy with friends som gäller :)

Mitt förhållande med Ozzy har kommit upp i minst trettio år nu.
Jag kommer ihåg hur jag satt på Buggas rum och lyssnade på de gamla Black Sabbathlåtarna.
Mr Crowlie
Ironmat
Sabbath Bloddy Sabbath mfl mfl
Ja, herregud. Vi analyserade texterna för att höra om vi verkligen kunde höra jävulen på skivorna :)
Den enda man hörde var ju Ozzy, även om det funnits många andra sångare i bandet genom tiderna så är det ju liksom Ozzy som är "den riktiga".

Jag kommer ihåg när jag åkte rocktåget hem från Sweden Rock 2004, tåget glider in mot Stockholm och i högtalarna dundrar Ozzy med Mamma i´m comin home. Jag får rysningar i hela kroppen när jag tänker på det.

Man får säga vad man vill om gubben men sjunga kan han och jag hoppas att det är så i morgon också när jag skall stå där och lyssna.

I sommras läste jag hans självbiografi och det var bland de roligaste böcker som jag har läst. Jag skrattade högt när jag satt utanför husvagnen och läste.

Nu börjar jag att komma ikapp med allt som jag skulle fixa, nu börjar jag längta till i morgon.
Prince Of Darkness


1 kommentar: