tisdag 28 maj 2024

Gamla recept

Har du kvar dina gamla recept? Det har jag. Har samlat dem i en pärm, då boken som jag klistrade in dem i gick i flera delar för många år sedan. 
Man sparade goda recept som folk bjöd på. Skrev in dem i boken och refererade till värdinnans namn så att man skulle komma ihåg vem receptet kom ifrån. 
Gör man så nu för tiden också, eller googlar man alla recept?
Jag vet att jag älskade att sitta med mina receptböcker och klippa & klistra.
Jag kommer fortfarande hem med recept och sätter in dem i min pärm. Ibland när jag har idétorka eller om vi ska ha gäster så sätter jag mig och bläddrar i min pärm för att få uppslag om god mat. Ofta så modifierar jag om recepten eftersom jag alltid vill göra på mitt eget vis. 
Känner du igen något av dina recept här nedan?





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar