fredag 18 maj 2012

Here i come

Mitt tåg går om två timmar.
Jag sitter här och dividerar med mig själv om jag skall ta bussen till stationen eller om jag skall lyxa till det med en taxi? Svåra beslut att ta så här på morgonkvisten :)
Undrar vad det är för väder uppe i Östersund då?
Måste jag ta med mig jackan?
Vad skall jag ha på mig när jag reser då?
Jag glömde hämta ut min tågbiljett i går, undrar om pressbyrån på stationen är öppen?

Jag undrar om jag träffar någon på tåget som jag känner, är det någon mer än jag som skall upp på klassträff och som tar just det här tåget?
En tjej vet jag, men finns det fler?
Jag som har så svårt att äta frukost, är inte ett dugg hungrig. Jag trycker i mig lite flingor och mjölk.
Det kanske finns restaurangvagn på tåget?
Jag blir galen om tåget blir försenat av en eller annan anledning för vi har "bara" tre timmar på oss att göra oss i ordning till festen från det att tåget kommer till Östersund till att förfesten på Scandic börjar.

Pirr pirr!

Nu måste jag gå och riva ut min garderob.

Följ gärna med mig på min resa till Östersund i helgen. Jag lovar att blogga från mobilen så ofta jag kan.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas du tog en jacka..ca +5 och just nu molnigt...även om morgonen bjöd på solsken - men det finns alltid hopp om..:) Välkommen upp!

    SvaraRadera