lördag 26 maj 2012

Jag hade i allafall tur med vädret.

Gårdagen hade kunnat vara bättre, kan man ju lugnt påstå.
Det började med att jag vaknade kl 07.30. Drack kaffe, stoppade undan tvätten, planterade blommor och var lite allmänt pirrig över dagen.
Kl 10 var jag redo att bege mig till stationen för att resa vidare till Stockholm.
Det första jag fick höra när jag kom till stationen var att all tågtrafik till och från Stockholms station var försenad pga ett elfel.
Jag satte mig på ett tåg och kom ivägvi tid. Vi fick stanna och vänta en pytteliten stund utanför Stockholm så jag blev bara några minuter sen.
Kl 12 mötte jag Nina.
Vi tog en bira och sushi på statioen. Myyyyysigt! Nu kunde våran eftermiddag börja. DÅ nämnde hon något om biljetterna och jag blev alldeles kall.....JAG HADE ÅKT IFRÅN MIN BILJETT!!
Smått hysteriskt började jag ringa runt för att få hjälp men på tic net så de att även om de får tag på arrangörerna så är det ingen garanti att jag kommer in utan biljett.
Vi checkade in på hotellet och sedan satte jag mig på tåget till Uppsala.
Då upptäckte jag att jag nästan hade slut på batterier i telefonen och alla ringde samtidigt för att höra hur det gick.
Kl 13.30 åkte jag och var tillbaks i Stockholm två timmar senare tack vare att Ludde åkte ner till stationen med biljetten.
Äntligen tillbaks i Stockholm.
Jag pustade ut på hotellet i max en timme innan vi gick tillbrockbaren KGB på Malmskilnadsgatan.
Där delade vi på en skumpa och sedan gick vi till Stadion.
Mitt knä skrek TA EN TAXI!
Väl framme så var det vaaarmt!
Jag svettades floder och vi hade jättebra platser mitt i solen.
Jag gick och köpte vatten.
Äntligen high Ozzy upp på scenen och allt var bra i en timme in på konserten när huvudvärken kom som ett brev på posten.
Stressen, värmen, skumpan....allt hade nog en bidragande orsak.
Sista halvtimmen satt jag och blundade och tröck i tinningarna.
Såååå trist!
Att gå på pub efter konserten var bara att glömma, jag fick gå till hotellet, ta två treo och sova.
Stackars Nina, vilken trist kompis när hon för en gångs skull INTE hade huvudvärk.






1 kommentar: