tisdag 1 maj 2012

Valborg & Impetigo

För en vecka sedan så vaknade jag och kände att jag hade ett sår i näsan.
Jag tänkte inte så mycket mer på det utan gick och jobbade som vanligt.
I fredags så hade jag så ont att jag var tvungen att gå till apoteket och köpa en salva som man skulle ha i näsan.
I lördags så hade såret krupit ut ur näsan och på söndagsmorgonen så konstaterade jag att jag måste ha fått Impetigo= Svinkoppor.
På söndagkväll så ringde jag 1177 och hon sa att det är VÄLDIGT allvarligt att ha sår i näsan. Infektionen kan gå uppåt i hjärnan och man maåste söka läkare inom 12 timmar. Hoppsan! Jag hade gått med min infektion i sex dagar.
Jag fick en läkartid i går morse kl 9 och han knstaterade att det är Impetigo och skrev genast ut starkt penecelin som jag skall äta i tio dagar och jag får inte gå till arbetet så länge såret vätskar.
Detta är så skitjobbigt att jag har knappt kunnat tänka på något annat än mitt jäkla sår hela helgen.

Trots Impetigo så har jag haft en trevlig helg.
Syrran och Pelle kom till oss ut till husvagnen på lördagseftermiddagen.
Solen har varit med oss hela helgen och eftersom jag hade en läkartid inne i stan så passade vi på att kolla på vimmlet inne i stan och vi gjorde också en snabbvisit till "ungarnas" camp i Ekonomicumparken i går förmiddag,
Vi åkte tillbaks till husvagnen och åt sillunch, sedan grillade vi och till sist kollade vi på majbrasan.

















3 kommentarer:

  1. Tack för en underbar helg!<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var roligt att ni kom och det var ju ok trots empitigo. Kram!

      Radera