torsdag 24 maj 2012

Vaaarmt!

Vad skall man ta på sig i dag då?
Jag är rädd att jag kommer att bli lika varm som i går i vad jag än tar på mig.
Just nu är det lite molningt men det är redan 13 grader varmt så jag är "rädd" för att det kommer att bli ännu en varm dag i solen.
Ja, jag vet....inte klaga. Men det är inte helt lätt att vara fet i hettan...eller sa jag rätt nu ;)

I dag slutar jag kl 13.00. Jag hoppas, hoppas, hoppas att jag får hämta hem min käre make i dag men jag tror inte på det själv :(
Jag åker direkt till Gränby och storhandlar efter jobbet.
Om jag är lite effektiv så kanske jag slipper vara där hela eftermiddagen. Jag vill hinna hem och fortsätta städa.

I kväll är Sveriges bidrag med i den andra delfinalen på Eurovision Song Contest.
Ikväll krävs det lite mer än en skål med smågodis, ikväll är det så spännande att jag nog måste nalla mig en whiskey från Jonny.
Tänk om inte Loreen går vidare?
Fy, vilken trist schlagerfest det kommer att bli då. Vi har ju haft en fest för några år sdan utan Sverige och det var inte lika roligt.
Det blir en stor pott att vinna i år om alla som kommer är med och spelar.
20 kr ggr 30 personer.!!

Nä, nu måste jag rusa.
Jag måste byta om igen, den här kjolen är för kort att ha på sig på förskolans gård.
Det ser ut som om jag skall gå på Flustret, inte som om jag skall gå till jobbet.

1 kommentar: