onsdag 30 maj 2012

Mat

Jag satt just och kollade på "Den stora matresan" med Per Morberg på Play.
Jag gillar att kolla på matprogram och bli inspirerad.
Tyvärr så lagar jag för lite fin mat här hemma. Det blir mest det gamla vanliga.
Jag skall försöka skärpa mig och laga mer "riktig" mat. Nu när Jonny också har kommit på att det är skoj att laga mat så kan vi ju laga mat tillsammans.
Vi har ju en Halv åtta hos mig kvar att göra också. Undrar vilket land vi skall ta då.
Johan och Vickis har ju tagit Frankrike och Botswana, Anna och Erik har haft Ryssland och Italien och jag och Jonny har serverat mat från Libanon.
Nu återstår vår andra middag men vi vet inte riktigt vilket land vi skall välja ännu.
Det är roligt och avkopplande att laga mat.
Synd bara att det är så svårt och dyrt att köpa fina råvaror.
Den färska laxen är nästan lika dyr som oxfilén och de färska räkorna likaså.
Det ser så lätt ut när en kille som Per Morberg får en fin köttbit att tillreda. En annan kan aldrig hitta så fina råvaror som han får i sin hand.
Nu måste jag kolla på ett avsnitt till.
I*N*S*P*I*R*A*T*I*O*N

Det visade sig att Ludde har fått en kokbok av Per Morberg en gång.
Där finns det underbara recept på svensk husmanskost.
Vi kanske skall laga mat från Sverige när det blir vår tur.
Det svenska köket är faktiskt inte fy skam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar