onsdag 9 maj 2012

Pollenallergi

Jag vet ju om att jag har pollenallergi men jag brukas sällan eller aldrig känna av den.
Men just nu är det grönjävligt med pollen ute.
Värsta året på femtio år var det någon som sa, och det märks.
Mina ögon kliar och näsan rinner.
Det är slut på Antihistamin i varje apotek så det är fler än jag som behöver medicin.
Vilken tur att vi hämtade ut en hel jättekartong med tabletter till Ludde i början på April så att vi klarar oss några veckor.
I dag skall det regna och ur pollensynpunkt så blir nog det ganska skönt för då lägger sig skiten ett tag och slutar virvla runt i luften.
Det är vackert och skönt med vår men det är inte lika härligt att ha pollenallergi.
Värst är det väl nu när björkarna slår ut.

Såg du min bild på Instagram i går?
Häggen blommar och det är såå vackert. Men ur allergisynpunkt är det katastrof :)

Trevlig onsdag önskar jag dig.
Aaatjoooh!



1 kommentar:

  1. " Jag är inte full men jag har pollenallrgi....pollenallergi...pollenallergi....!"

    SvaraRadera