onsdag 30 maj 2012

Te

När jag var yngre så drack jag ofta te eftersom jag inte tyckte om kaffe.
På kvällen framför tv:n så hade jag alltid en kopp te på bordet.
Som så många andra saker i mitt liv så har jag, av någon outgrundlig anledning slutat med detta.
Fråga mig inte varför, eftersom det är både gott och rogivande.
Jag kan inte dricka kaffe på kvällen för då blir jag pigg som en mört, så varför tar jag då inte en kopp te?
De senaste dagarna när min mage strejkat så har jag kommit på att te är ju jäkligt gott plus att det släcker törsten bra.
Just nu sitter jag med en mugg svartvinbärste framför mig.
Mums!
Jag hittade inga av mina tekulor så det fick bli tepåse ikväll.
Så fort jag blir frisk så skall jag åka in till tehuset i Forumgallerian och inhandla både gott te samt tekulor.
Min tekanna i lera fick jag av min syster när jag flyttade hemifrån 1984 och den håller ännu.
Jag tror jag skall byta ut mitt kaffe på jobbet till te också, jag är fortfarande inte någon hysterisk kaffedrickare. Te går minst lika bra.
Detta är frukostservisen som jag alltid har önskat mig.
Vill ha! Måste köpa!


1 kommentar:

  1. Te e gott! Jag drack massor med te förr....en kanna / kväll blev det nog!

    SvaraRadera