lördag 12 maj 2012

Sätturdäj

Johan och Victoria kom hit i går kväll.
Vi åt räkor och delade på några flaskor gott vin.
Tyvärr så mådde inte Jonny bra alls i går.
Han hade/har ont i magen. Vet inte vad det är? Gallan? Magkatarr? Magsjuka?
Jag har lite ont i skallen i dag men det beror endast på det röda vinet så jag har bara mig själv att skylla.

Här kommer det inte hända mycket i dag inte.
Jag har efterlyst en kompis på fejjan som kan tänka sig att åka till Thun´s med mig.
Jag vill som sagt hitta kläder och skor till klassfesten nästa fredag.
Ja, jag vet att jag är nojjig, men va faan, jag har ju inte sett människorna på trettio år. Klart att man vill se ok ut. Framför allt så vill jag känna mig bekväm så att jag slipper sitta och dra i kläderna hela kvällen.

Här i Uppsala regnar det fortfarande....*suckar*.
Vilken tur att vi bestämde oss för att inte åka till husvagnen. Det hade ju inte varit roligt att sitta där med en sjuk gubbe och titta på regnet.

Åååå, vad kaffet var gott idag! Jag älskar min kaffemaskin.
Jag kommer aldrig mer att köpa en kaffebryggare. Nymalda bönor rakt ner i koppen is da shit :)

Jag ska nog ge mig på melodikrysset i dag. Vilken härlig nostalgikick det är att sitta i myskläderna med en kopp kaffe och lyssna på melodikrysset. Jag är säker på att pappa är hos mig då :)
Han sitter här och klappar mig på kinden och ler när han kan och inte jag. -Duktigt gumman, säger han när jag kan.
Min fina pappa.
Nu blev jag lite ledsen i ögat. Jag kan sakna min familj så att det gör ont i bröstet i bland.Det är så jäkla orättvist att vissa människor får ha de sina hos sig i nästan hela sitt liv och jag hann knappt bli vuxen innan mina försvann ifrån mig. Det är så många gånger som jag skulle ha behövt dem.
Frågat om råd, bara behövt lite hjälp med vardagliga ting eller bara få vara liten och krypa upp i någons famn. Jag har inte kunna gjort det sedan jag var barn. Tänk att få stå med kinden mot pappas bröst och han talar om för mig att allt kommer att gå bra om man är orolig för något. Fast å andra sidan så vet jag inte om jag någonsin har kunnat göra det??.....
Oj då, vilken tankevurpa det blev bara för att jag kom på att jag ville lösa melodikrysset.
Kom igen nu pappa så löser vi krysset tillsammans.

Ingen som vill hänga med till Thun´s å shoppa i dag?

1 kommentar: