fredag 11 oktober 2013

Fonder

Jag har fondsparat i Folksam i några år.
Nu vill jag flytta dessa pengar och fondspara i min bank istället.
Men det är lättare sagt än gjort.
Bankens papper duger inte att avsluta mitt fondsparande med och nu när jag loggade in på Folksams hemsida så stod det ingenstans hur jag skulle gå tillväga för att avsluta mitt sparande hos dem och föra över mina pengar till mitt konto på banken.
Nu har jag skickat ett mejl så får vi se om de svarar.
Det är himla lätt att börja spara och sätta in pengar på banker och i fonder men att ta igen de pengar som man sparat i flera år är inte lika enkelt inte.
Nu har jag försökt att få tillbaks mina pengar sedan i juni i år.
Hur jävla svårt kan det vara?
Lever vi inte i dataåldern?
Det skall väl vara gjort med ett par knapptryckningar va?

För att citera Enöga:
"De e miiiina pengar, de e mina pengar"
"Hemskt myche me hemska pengar"



1 kommentar:

  1. Detta ska din bank kunna hjälpa till med....du ska bara behöva skriva på att det är så du vill göra. Sen är det ju inte allt som går att flytta...pengarna kan vara låsta viss tid. Så var det för mej nu när jag skulle stöka om lite...!

    SvaraRadera