måndag 21 oktober 2013

Måndag igen

Nog för att jag har hunnit med en hel den den här helgen men den har gått alldeles för fort i alla fall.
I dag vaknar jag till 6 minusgrader men jag hörde att det skulle bli varmt till nästa helg igen.
Annars är det väl inget som händer den här veckan direkt.
Jag skall städa i gästrummet så att Petronella kan bo där när hon kommer på söndag.
I kväll skall jag ta hand om lite äpplen som jag fått av en kollega. Tänkte koka äppelmos.
Det känns skönt att balkongen och köket är fint.
Jag skall sy klart min maskeraddräkt till Knuts fest också. Det är inte så många sömmar kvar tills den är klar. Försökte hitta ett par vita knästrumpor på stan i lördags men det var lönlöst.
Får hitta på en annan lösning helt enkelt.
Nä men annars är det väl bara att hugga tänderna i den här dagen.
På med ett ansikte och ett leende så sätter vi igång. Hur svårt kan det vara?
Måndag va! varför skall den dagen vara värre än någon annan? Det är väl skönt med dagen som startar den nya veckan som gör att det kan bli ännu en helg så småningom.
Vi vet ju att det snart är fredag igen.
Poff ba´!

En liten affirmation kanske?
Jag fyller mitt liv med njutning
Vi har själva ansvar för att finna stunder, ögonblick och tillfällen för njutning - vad det än handlar om. Vi behöver medvetet avsätta tid och plats för denna njutning, och prioritera den i våra liv. Avsätt en liten stund för att finna den, vad det än handlar om: En kopp te, en bit choklad, sträcka på kroppen i 3 minuter, lyssna på lite bra musik, slappna av framför en bra film, ringa någon Du tycker om... Du kan alltid välja att njuta mer, genom att fylla livet med njutning!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar