söndag 27 oktober 2013

Så mycket bättre med vintertid och Petronella

Hur kunde jag ha missat att det första avsnittet av Så mycket bättre
var i går då?
Har t om googlat i veckan för att hitta ett startdatum på den där jäkla serien.
Så sitter jag och tittar på en film på Sjuan och i reklamen ser jag på "Fejjan" att någon skrivit Agnes for president.
DÅ förstår jag att jag har missat hela jäkla programmet.
Guuu! Vad sur jag blev.
Men som tur var så hade de redan lagt ut första avsnittet på Tv4 Play direkt efter programmet så när min film var slut kunde vi se allt utan reklamavbrott. NICE!
Jag gillade faktiskt Ebbots version av Fri som en vind bäst i går. Agnes också förstås men Ebbot hade mer inlevelse i sitt framträdande.
Jag bara älskar det där programmet.
Jag längtar redan till nästa avsnitt.

Dessutom blev det vintertid i natt. Men like.
Det känns som att min kropp gillar den här tiden bättre än sommartiden. Kanske för att jag vet att det är den rätta tiden. Dessutom så får man en hel timme extra på en söndagsmorgon. Man sover till åtta men när jag kliver upp så är klockan bara sju.
En hel surf/kaffe/mys/morgon extra.
Härligt!
I dag kommer min kompis Petronella hit till Uppsala ända från Östersund.
Hon skall bo hos oss hela veckan och det kommer bli supermysigt.
Jag och "Petro" har varit kompisar ända sedan hon föddes. Vi gillar liksom varandra så det skall bli roligt att ha henne här.
Petronella och jag på Öland 2003

Petronella och jag på Ekoln 2007
Jag, Petronella och Ludwig på Storsjöyran 2013




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar