lördag 12 oktober 2013

Fredagsmys och lördagsmys

Fick ställa klockan i dag.
Det bidde lite sent i säng för morsan i går.
Vi hade ruskigt mysigt här hemma så jag ville aldrig gå och lägga mig.
Jag, Jonny, Calle och Ludwig var hemma och käkade mat, svingade en god bira, kollade på fotboll och spelade spel.
Vi satt i vardagsrummet och bara snackade en massa.
Vi pratade om allt mellan himmel och jord och vi hade det så mysigt.
Så roligt att killarna vill stanna hemma en hel fredag för att mysa med oss.
Å Sverige vann trots att jag tittade. det var ju också kors i taket,
I dag skall jag åka till Österbybruk på julmarknad.
Knut, Jonny och Ludwig vill också följa med.
Roligt!
Det var bara av en händelse att jag råkade höra mina kollegor prata om julmarknaden i fikarummet i går.
I vanliga fall brukar jag missa den här marknaden eftersom den är så tidig varje år.
Man har liksom inte kommit till jul i sina tankar ännu.
Jag åker dit för att titta på allt den fina hantverket och för att käka en strömmingsburgare.
Gott!
Det ser ut att bli en strålande höstdag.

I kväll blir det party här hemma.
Ludde skall ha födelsedagsfest och Jonny skall åka bort.
Jag får väl gömma mig i sovrummet med en film på datorn och en påse lördagsgodis.
Ha en bra lördag!
Träden nedanför min balkong är bara
för vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar