tisdag 15 oktober 2013

Kolsvart.

Nu märks det är vintern snart är här.
Kolsvart på mornarna och kvällarna.
Själv känner jag mig också lite mörk i dag.
Snorig och trött men det blir väl bra bara man kommer iväg sig.
Jag skulle inte ha något emot att krypa ner under täcket igen och vakna till våren.
Man skulle vara en björn och få ligga i ide.
Somna nu i början av November och sedan sova till april.
Jag kan vakna till under julhelgen kanske.
Käka lite julmat, få ett paket och sedan somna igen.
Vakna i april smal och fin.
Måste sätta på vinterdäcken snart.
Läste i tidningen att snön är på väg. Skönt att Jonny är hemma och kan fixa det.
Tisdag då.
Upp och iväg.
Ta tag i den här dagen med full energi.
Jag skall göra vad jag kan.
Just nu känner jag mig inte fulladdad men det kanske finns något reservbatteri som jag kan sätta in?

Hahaha....jag fick verkligen en passande affirmation i dag :)

Jag har ett spännande och utvecklande arbete
Arbete i livet kan vara så mycket. Allt från att vara förälder, student eller medmänniska till att vara förvärvsarbetare, sjukskriven, eller arbetssökande. Men vad du än gör kan det vara både spännande och utvecklande - helt beroende på hur du väljer att se det. Välj att se hur spännande och utvecklande det är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar