lördag 26 juli 2014

Åh!... Nej!... Inte sol i dag igen!

Jag kom att tänka på en liten rolig anekdot i morse när jag drog upp rullgardinen och solen strömmade in.
Det var min son Calle som var ca 4-5 år.
Han ÄLSKADE allt som hade med dataspel eller tv-spel att göra.
Det var väldigt svårt att få honom att göra något annat än att bara sitta vid datorn eller tv:n.
Den här sommaren började men väldigt soligt och fint väder och jag tyckte verkligen inte att han bara skulle sitta inne och spela hela dagarna.
Jag bestämde helt sonika att om det var fint väder fick han gå ut och när det var regn och rusk kunde man sitta inne och spela.
När Carl, 5 år, drog upp rullgardinen för den femte soliga dagen i rad, började han gråta och sedan skrek han högt över hela huset:
- Åhhh, NEEEJ! Inte sol i dag igen!!!!
Han fick sitta inne en liten stund och spela den dagen.
"Stackars" barn :)

Appropå sol, så sticker vi väl och badar i dag igen.
Vi borde vara hemma vid huset och fixa lite, men vem orkar greja i den här värmen?
Nä! Hav och strand och bad får det bli i dag också.
Sol i dag igen!
Ja, men skriv med musen själv då så får du se hur jävla lätt det är!
Dessutom stavade jag Maigiz fel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar