tisdag 1 juli 2014

Häcken full

Först jobba mellan 7-15.20.
Sedan hämta släp på OK.
Köpa en stege på Bygg max.
Hämta en soffa och en snickarbänk på mitt jobb..
Tömma vår källare på diverse smått och gott, möbler och annat jox i små och stora kartonger.
Hur länge kan det ta att göra allt detta?
Vi kanske är klara vid 18-tiden.
DÅ skall vi åka till Hållen med alla sakerna.
Framme ca 19.
Tömma släp och sedan återvända hem till Uppsala.
Någonstans där i mitten måste vi försöka få oss något till livs också.
Är vi tillbaks till 22.00 har vi gjort ett bra jobb, tycker jag.

I morgon skall Jonny ut och äta med jobbet och jag skall handla allt till helgen.
Vi har ledigt fredag -måndag och skall åka upp till Hållen i fyra dagar.
Vet inte om vi får gäster så jag handlar lite allt möjligt.
Vet inte om någon av sönerna vill hänga med upp?
Skall jag handla för två, tre eller fem personer?
Det är frågan.
Det kanske jag vet i morgon när jag skall handla.
Kanske?
Men en dag i taget.
En sak i taget.
Mitt i allt detta så måste jag försöka få tag i en bikini också.
DET är inte det allra lättaste.
Jag får försöka med Vivvi och Victoria. De kanske har bikiniöverdelar med riktiga kupor.
Visserligen så kostar det väl skjortan men det får det vara värt för jag måste ju kunna sola i sommar.
Jag sätter min tillit till att solen kommer snart.
På lördag skall det bli 28 grader i Hållen, stod det.
Jag HOPPAS det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar