onsdag 15 november 2017

De e mycket nu...

Det är mycket på jobbet och det är mycket här hemma.
På lördag går killarnas flytt och innan dess är det mycket att göra.
Jag är trött när jag kommer hem på kvällarna och i kväll är jag extra trött efter nästan tolv timmar på jobbet.
Det står grejer överallt här hemma och inte nog med det så slog jag ner en hög ljuslykta i fönstret i dag när jag kom hem.
Jag kom hem från jobbet vid 19-tiden. Hungrig och trött.
Med en suck såg jag att diskbänken var full med disk, trots att maskinen var halvfull med smutsig disk.
Jag plockade i den och körde igång.
Värmde rester och skulle precis sätta mig och käka, när jag upptäckte att mitt wi-fi inte var inkopplat.
Gick bort till fönstret och vred lampan så att jag skulle se bättre.
TJONG!!!
Jag smällde till lyktan som stod i fönstret så att den flög omkull, gick i tusen bitar och miljoner små stenar flög ut över golvet, fotöljen, mattan, stickkorgen, fotpallen... 
suck!
Måste äta så jag struntade i allt och käkade innan jag fick tillbringa trettio minuter med att städa.
PRECIS sådant man inte orkar med när man kommer hem.
Jag blev så sur.
Tur att ingen annan var hemma och hörde hur jag svor och skrek.
Ja, det är mycket nu.

Hittade en soffa till Knut i går. Den blir fin i hans nya lägenhet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar