onsdag 27 november 2019

Maggan har köpt en ny leksak

Det var några år sedan sist, typ 10, men nu har jag äntligen köpt en ny dator.
När smarttelefonerna kom så slutade jag att sitta vid datorn, men nu känns det som om behovet kommit tillbaks.
Det är ju så mycket smidigare att sitta och skriva vid en dator än på ett pyttelitet tangentbord på telefonen.
Nu kan jag jobba lite hemifrån också.
Det känns bättre att läsa vid en dator också. Vi har ju inga papperstidningar längre, inte haft på många år och morgonnyheterna läser man ju bättre vid en 15" skärm än på en telefon.
Ja, jag kanske har blivit gammal, men synen är inte vad den varit och så är det med det.
Nu är jag i alla fall supernöjd med min nya dator och det skall bli roligt att få greja lite med den ikväll.
Häpp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar