torsdag 21 november 2019

Snart jul

En del av mina grannar har redan julpyntat och det ser så mysigt ut.
Jag skall julpynta här hemma nästa vecka och i Hållen nästa helg.
Vi brukar ta fram allt julpynt där uppe redan första advent. Jag tror jag skall göra lika här hemma.
Det är så jobbigt att släpa jullådor upp och ner och dessutom blir det så mysigt med gran och tomtar å allt.
Jag älskar jul och julpynt men i år är jag lite nervös. 
Det är första julen utan Ludwig och det känns så tomt.
Han var den av pojkarna som kom hem till mig för att baka och göra julgodis. Det var han och jag som tittade på jul med Ernst tillsammans och planerade julmaten.
Han var minst lika tokig i julen som jag.
Det kommer bli så tomt utan honom.
Jag är rädd att jag inte kommer att orka. Tänk om jag bara gråter hela julen...
De andra kommer hem och firar med oss. Knut, Natasha, Calle och Agnes.
Det känns skönt att vi skall vara tillsammans denna första jul utan Ludwig.
Jag är ju inte ensam om att vara ledsen och sakna.
Hela familjen kommer ha det jobbigt.
Vi får göra så gott vi kan.
Att vara tillsammans gör allting lite lättare.
Men inte kommer det bli enkelt inte.

Foto taget förra julen. 





2 kommentarer:

  1. Det är klart att det blir svårt älskade Syster...svårare än svårt! <3

    SvaraRadera
  2. Ulrika och Mats22 nov. 2019 01:02:00

    Min mamma gick bort 3 dec för 12 år sedan. Hon skulle fyllt 65 år 21 dec. Julen kom och gick som i ett töcken. Man överlever men knappt mer i den mest "akuta" fasen. Julskinkan hade en fadd smak och vörtbrödet kändes visset. Inte ens julmusten var god...! På något sätt läker ens blödande hjärta dag efter dag men hur många dagar det är finns inget facit på som tur är! Åren går men sorg och längtan består!

    SvaraRadera