söndag 4 juni 2023

Så länge vi har varandra så..,

… klarar vi det mesta.
I dag för exakt 35 år sedan så lovade vi varandra att vi för alltid skulle vara vi.
Jag hade lilla Knut i magen och vi ville förlova oss.
Vi köpte små guldringar på Schalins Guld (hette det så?) i Östersund. Två små, tunna ringar, två för 800 kr. 
Dessa bytte vi ut några år senare.
Vi åt lunch hemma på Hornsgatan, middag på Kvarterskrogen på Köpmansgatan. Vi bytte ringar till desserten och sedan gick på ”Magasinet”.
Vi var 22 år och sååå kära.


Nu trettiofem år senare kanske vi inte är riktigt lika förälskade men livet har liksom limmat ihop oss.
Jag har väldigt svårt att tänka mig ett liv utan min Jonny. Vi gör ju allt tillsammans.
På tisdag åker t ex på rockfestival ihop. I dag hjälps vi åt att fixa i Hållen tillsammans.
Vi bråkar ibland men det är väldigt sällan. Vi kan på sin höjd bli lite sura och sedan är det glömt på en sekund. Vi har varit med om för mycket tillsammans för att lägga energi på onödigt tjafs.
Livet vi har finns bara här och nu. 
Grattis göbbe, att du stått ut i ett halvt liv med mig…. Å jag med dig❤️❤️





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar