fredag 23 mars 2012

Frajdäj

Ja, vad skönt va?
Jag skall iofs jobba 8-17 men vad gör väl det när det är fredag.
Calle kommer hem i kväll, det ska bli skoj. Först sa jag nej eftersom jag tänkte after worka men så ångrade jag mig. Calle har inte ringt en enda gång sedan han flyttade och frågat om mat och fredagsmys så då vill jag nog ta fasta på det istället.
Jag får stanna och handla någon god mat på väg hem. Jag tror att han kommer med både flickvän och sambo. Ludde stannar också hemma för att träffa sin bror. Det är roligt att se att de längtar efter varandra. Knut åker till sin andra familj i Gävle på frackmiddag så honom ser vi inte röken av förrän på söndag då Jonny också kommer hem.
I dag ser det ut att bli en lika härlig dag som igår.
Alltså fatta att bilen visade 17 grader i går nör vi åkte till stan.
Folk gick omkring i t-shirt. Det kändes helt overkligt. En månad för tidigt, minst!
Vi är ju glada om vi har det så här torrt och fint till Valborg. Vad händer nu då? Ska vi plocka Midsommarblomster till Valborg nu då istället?
Det är skönt men man blir ju lite skraj också om man tänker på klimathotet.
Ja ja, ingen idé att sitta här och kissa på sig, det är bara till att ge sig ut i solen och njuta.
Men njut med måtta för jag läste att Malignt melanom ökar lavinartat.
Oj då, där kom visst ett hot till . Aldrig kan man vara riktigt glad.
Jag undrar vilket cancerframkallande ämne jag kommer att ha i maten och bjuda mina barn på till middag ikväll då?
För att inte snacka om hur farlig vinet och ölen är.......Huuuga!
Bäst att stanna inne och leva i den härliga återvinningsluften som cirkulerar här och som ger oss astma och allergi.
Eller också så skiter vi i att tänka för mycket och försöker njuta av varnadra, maten, solen och livet istället.
Vad säger du?
Trevlig fredag på dig!
Ja, hur skall man tänka egentligen?

2 kommentarer: