onsdag 28 mars 2012

snö

NU är det tydligen slut på det varma vårvädret. Enligt SMHI så får vi snö på lördag och sedan är det minusgrader på söndag. Typiskt!
Vi som skulle starta vårpysslandet ute vid husvagnen i helgen.
Är det inte tyyypiskt va?
Alltså, fråga mig om vad jag tycker om att få snö nu då när allt har smält bort!!
Gaaaarhg!!

Och nu över till något helt annat.
Nästa vecka är det påsk!
Jag och Jonny har bestämt att vi skall ta det lugnt hela den helgen.
Ta det lugnt med både påskfirandet och maten och allt.
Vi behöver inte slänga ihop världens påskbuffé, större än julbordet.
Vi skall äta och dricka gott förstås men det behöver inte vara så som det alltid har varit(till Knuts stora förtret, han är traditionsbunden han).
Det känns riktigt roligt att sätta ihop trevliga menyer till hela påskhelgen istället för den där påskbuffén som vi brukar ha.
Jag får städa och göra påskfint i helgen som kommer.
Jag undrar var mitt påskpynt är?

1 kommentar:

  1. Vi ska oxå vara hemma i Påsk och ta det lugnt....ingen snö kvar i Huså säger dom. Vi ska upp till stugan helgen och kolla läget!

    SvaraRadera