söndag 25 mars 2012

Sommartid

Jag vaknade pigg kl 07.30(sommartid)
Det är skönt att inte ha varit ute och rumlat kvällen innan man ställer om till sommartid för då sover man bort ytterligare en timme av dagen, känns det som.
Jag hoppas nu att Jonny och Knut kommer med sina tåg som de ska i dag.
Det ska bli skönt med sommartid nu så att solen stannar uppe lite senare varje kväll.

Det var en hel del tankar som trängdes i mitt huvud när jag vaknade, tankar om vad jag ska göra idag. Jag borde putsa fönster, skura golv och toaletter mm mm. Men jag tror nog att det är balkongen som får sig en omgång.
Om jag röjer och städar där ute så kan jag kolla på Blocket efter en soffa sedan.
Jag måste på Biltema och köpa tackräcke och spännband också innan jag kan köpa någon soffa för annars får jag inte hem eländet.

Undrar vilken tid Jonny sa att han ville bli hämtad på tåget?
Undrar vilka som kommer hem på middag i dag då?
Det blir nog bara jag och Göbben för Knut kommer inte hem förrän kl 20.00 och Ludde sover hos Maja i natt. Calle kom ju hem i fredags så jag tror inte att han dyker upp i dag igen.
Söndag och klockan är 08.17.
Jag gillar söndagsmornar, att sitta här med sitt kaffe och datorn, tänka på vad man skall göra i dag då, planera en god middag, känna att man är ledig. Det känns skönt.
Livet är skönt just nu.
Hur har du det i dag då?

3 kommentarer:

  1. Men Maggan du byter ju soffa som en annan byter gardiner :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skall bara köpa en soffa att ha på ballen, inte i vardagsrummet :)

      Radera