onsdag 14 mars 2012

LCHF

Jag har sedan helgen försökt att undvika kolhydrater igen.
Det går inte att ta bort allt men det går att ta bort ganska mycket.
Igår när vi kom från Upplands Väsby så skulle vi käka på MAX och då köpte jag ett lowcarb-mål. Alltså en hamburgare utan bröd. Hela härligheten var inlindad i fräscha salladsblad istället. Det var jättegott.
Jag brottas med mitt sötsug varje kväll men det går bättre och bättre.
I går när jag satt och kollade på tv så kommer Knut in i vardagsrummet med en stor påse ostkrokar. Gaah! Jag snodde några men sedan fick jag be honom gå bort med påsen. Jag förstår inte att jag  har så dålig karaktär. Sötsuget är som heroin.
Men, som sagt, det går bättre och bättre. Man får ta ett steg i taget. Måste hämta motionscykeln också så att jag kommer igång med cyklingen.
Ja, det är många måsten just nu. I bland önskar jag att jag bara kunde leva utan alla dessa måsten som gnager i bakhuvudet.

I dag har jag häcken full på jobbet. Vi fick vattenläcka i käket på "min" avdelning i gå så nu ser det ut som en bomb som slagit ner. Vi vet inte var vi skall sitta och äta med alla barn och vi vet inte hur vi skall kunna ha en fungerande verksamhet i all röran.
Snickare och byggfläktar i en sali röra.
Hå hå ja ja....
Men när man står med skit upp till halsen så återstår det bara att sjunga!

2 kommentarer:

  1. Du frågade om min ProteimSmootie... den har jag köp på nätet via nätet och GI-gurun Ola Lauritzon. )900gr kostar 270 kr + frakt innehåller 1gr kolhydrater/ 100gr...smakar jätte gott.... helmjölks protein med naturliga jordgubbar & Vanilj...blandas lätt med bara vatten.Smakar ganska sött så det kanske kan rädda ditt sötsug...Kan drickas vid behov står det. Just nu så dricker jag det till frukost...på fm kl 10....på em.kl 3 och ibland som kvällsfika.
    Här kommer en länk:

    http://shop.kolozzeum.com/sv/proteiner-amino/protein-smoothie-ola-lauritzon-ed-900gr.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anita! Detta skall jag kolla upp.

      Radera