tisdag 20 mars 2012

Grattis till mig!!

I dag har jag skrivit blogg i fem år!
Det är ganska skitlänge om jag få säga det själv ( och det får jag ju eftersom det är min blogg)
Jag tänkte att du skulle få läsa om den 20 mars 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 och 2012.

He he

Skam den som ger sig, nu tror jag att jag fattar hur det fungerar.
Nej, gud vad klockan är mycket, nu måste jag sova
annars så går jag som en zombie på jobbet i morgon....igen.
Jag som ska ha ett utvecklinssamtal i morgonbitti....hugaligen....vilke rysare.

Svårt

Det här var inte helt lätt.
Försöker lära mig hur den här j....la bloggen funkar.
Får inte till nån bild på mig till min framsida.
Ähh, jag är väl för trött, försöker i morgon istället.
God Natt
 
 
 

Noooooooo !!!!!!!

Jag tror jag har fått herpes.
Har aldrig haft munsår i hela mitt liv.
Jag vill inte.
Är detta herpes?
image1077 
 
 

Vilka ska gå till final nu då?

Morgan, Magnus eller Laila?
Jag tycker Laila och Morgan.
Magnus är ju häftig för att han är så jävla stor.
Men de andra två dansar bättre.
Jag vill också kunna dansa så där bra.






Jaha Så blev det med det.
Morgan åkte ut.
Nu blir det ingen spännande final.
Laila är ju bäst.

Fredagkväll

Jobbade.
Handlade.
Lagade mat.
Åt middag.
1 glas vin.
Nu väntar Let´s Dance och somna i soffan.
Fredag kväll, helt enkelt.

Jävla förkylning


Den verkar aldrig försvinna.
Nu vaknade jag igen med täppt näsa och snuvig.
Infekterad ända upp i hjärnan känns det som.
Man kan väl bli vansinnig för mindre.
Jag kan inte vara hemma igen, så enkelt är det.
Jag får pallra mig på jobbet och arbeta tills jag svimmar, eller nåt.
Ahhhhhrgg!
Det känns skönt att det är fredag så att jag kan vila i helgen.
2009-03-20 @ 06:21:42 Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()

I natt jag drömde...

...om mina föräldrar.
Det blir mer och mer sällsynt att de kommer in i mina tankar eller i mina drömmar.
Jag kommer inte riktigt ihåg drömmen, men jag kommer ihåg deras ansikten.
Jag vaknade nyss och kände mig förbannad.
Jag har legat i sängen och funderat.
Jag var bara 21 år när jag blev gravid med Knut och när jag bestämde mig för att följa med Jonny till Uppsala.
Inte en enda gång frågade jag min far om råd, inte en enda gång frågade han mig om jag behövde hjälp.
Han erbjöd sig varken att hjälpa till med flytt eller pengar.
För mig var detta inget konstigt, jag har alltid klarat mig själv, men nu när jag tänker på det så kan jag bli lite småförbannad faktiskt.
Nu när jag har Knut i samma ålder som jag var då.
Nog faan skulle jag hjälpa till med det ena och det andra om han skulle flytta från stan och få barn.
Men vi hade väl inte det förhållandet helt enkelt jag och pappa.
Han var van att jag klarade mig själv, och det gjorde jag ju också.
Med några tusenlappar på fickan så drog vi till Uppsala och flyttade in hos svärföräldrarna.
I en månad bodde vi hos dem innan Jonny fick jobb och vi fick lägenhet i Tierp.
En månad senare föddes "Bebben" och resten kan ni ju.
Det känns som igår men ändå hundra år sedan.
Undrar varför jag drömde om mina föräldrar?
Undrar varför jag kom att tänka på den där flytten just den här morgonen?

Nyinflyttad i Tierp, om två dagar kommer bebisen.
Året är 1988.

2010-03-20 @ 07:22:42 Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()

Snyggt!

Det blev skitfint i husvagnen med de nya mattorna.
Jag är helnöjd.
Nu har vi bara lite grann kvar att skura, men vi var tvugna att åka hem nu för jag började blöda näsblod av den starka lukten av alla rengöringssprayer.
Undrar varför det måste lukta så jäkla starkt?
Dessutom så var vi hungriga och Jonny höll på att kissa på sig:)
Vi tar det sista skåpet någon annan gång.

Rent och fint!



Härligt väder i dag!

Fikapaus i husvagnen.

dsc01836 (MMS)
Fikapaus i husvagnen.

"Ajvillbi pockjulör"

Så sjunger barnen på mitt jobb hela dagarna.
Jag tog med en skiva med alla melodifestivallåtarna på men det är bara Eric Saade som de vill höra.
Jag kommer nog att hinna bli riktigt trött på den låten innan min schlagerfest den 14 maj.
Men än så länge så står jag ut :)

Skura och damma

I dag skall vi åka till husvagnen och skura in oss för sommaren.
Eftersom vagnen har varit på reparation så är den jättesmutsig invändigt.
Verkstadskillar som har gått med skitiga skor och lagt smutsiga verktyg överallt
Dessutom så har de stängt igen kylskåpet efter sig så där inne har jag nu fått mögel.
Jag har köpt en slags klorinskum som skall ta bort mögel, hoppas att det funkar då.
Jag somnade tidigt i går, straxt efter körslaget, vidd 22--tiden.
Så i morse vaknade jag kl 06.37 :)
Det är skönt att vakna tidigt tycker jag.
I går när jag hade huvudvrk och låg och drog mig halva dagen så mådde jag skitdåligt, inte så mycket över huvudvärken utan över att jag "sov" bort en fin lördag.
Men efter lite käk så blev det fart på mig och vi åkte till Mattexperten i Danderyd.
Men det bidde ju som sagt ingen matta där för deras gångmattor var för breda.
Och sedan lagade vi mat tillsammans, så det belv ju en ganska mysig lördag ändå, trots allt.
I dag skiner solen igen från en blå himmel.
Jag tror jag tar med mig kameran till husvagnen.
Vad skall du göra i dag då??

1 kommentar: