söndag 24 april 2016

Så ligger det till

Mysig helg i Hållen med svärfar på besök.
Vi har ätit och druckit gott, vi har samtalat, gråtit och skrattat tillsammans.
Jonny och Ludde har byggt en vedlår lika stor som halva "garaget", i helgen.
Jag har eldat en massa bråte.
Jag går och rör mig för mycket när vi är i Hållen.
Har ont som faan när vi kommer hem.
Det är så svårt att sitta inne i soffan när solen skiner och fåglar kvittrar utanför.
Mitt knä är så dåligt nu att det minsta lilla jag rör mig så får jag ont efteråt.
Kan knappt ta mig ut och sätta mig i en solstol längre, men jag gör det ändå och när jag är där ute så börjar jag elda, hämta pinnar och skräp i uthuset, gå hit och dit, det är kanske dumt...antagligen...
I morgon är det måndag och jag skall titta på sjunde avsnittet av Springfloden, sticka en mössa, ringa Vårdgarantienheten och försöka vila mitt onda, onda knä.
Nu tittar jag på Ironman samtidigt som jag bloggar.
En slö söndagkväll...
...precis som mitt liv, just nu.
På onsdag har jag tid hos frissan.
Yeah!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar