tisdag 13 december 2016

Känner du dig kränkt?

Det gör nästan aldrig jag.
Inte ens när jag blir kränkt kommer jag på att det är det jag blir.
Men jag blir absolut INTE kränkt av barnlucior, främlingar, flyktingar, nya traditioner, mat, musik, tv-program osv osv i all oändlighet.
Jag firar mina högtider som jag vill och jag skiter fullständigt i hur andra gör.
Jag vill äta sill till jul, påsk och midsommar. Om du vill äta sushi eller kebab då så struntar jag i i det.
Hur orkar man sitta på nätet och hata, hata, HATA! alla som inte tycker som en själv??
Hur orkar man, hur hinner man??
Det finns så mycket hemskt som händer i världen, så mycket sorg att ta tag i för egen del att jag förvånas över var människor lägger sin energi.
Nu har jag lagt ner energi på att klaga och bli kränkt av alla lättkränkta människor.
Med dessa ord vill jag önska dig en trevlig lucia i dag.
Jag skickar med en bild på mig själv från 1973 (tror jag).
Jag är alltså sju år och lussar för min familj.
Ska man få något gjort så får man göra det själv, tänkte jag och väckte min familj med fika och sång.
Brorsan (14år) var inte jättelycklig. Han ville sova och blev nog lite kränkt över att bli väckt av lillasyster och upptvingad till soffan för att titta på.
Detta är luciasången på Jämtska, fin va? Eller blir du kränkt när man förstör originaltexten, kanske?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar