onsdag 25 april 2018

Mina hundar

Herregud! 
Har du köpt två hundar? 
Detta har jag fått höra ett antal gånger nu. 
Ja, tänk att det har jag, och det är det bästa jag gjort på länge. Dessa små liv skänker mig så mycket kärlek och låter mina tankar vandra ut på fina och vackra ställen då och då.
Dessa små hundar är så roliga och härliga att jag hellre sitter och tittar på dem än på tv:n på kvällarna.
Jag kommer upp från soffan och ut på små promenader tack vare dem och de får mig att skratta hjärtligt från djupet.
Något som jag inte gjort på mycket länge.
Jag trodde aldrig att vi skulle köpa hund igen för de kräver så mycket tid och engagemang, men nu är det gjort och jag ångrar mig inte en sekund.
De är mina små bebisar och det känns bra att vara behövd och älskad helt villkorslöst.
Att sitta i soffan med dessa snusande eller busande hundar bredvid är läkande för själen.
Det är svårt att beskriva hur glad jag är att dessa två är mina.
Jag har alltid tyckt att djurägare i allmänhet och hundägare i synnerhet, är ganska jobbiga människor. De pratar om sina djur som om de var mänskliga och som om de kan tänka som oss människor. Herregud, det är ju bara en katt eller hund, har jag tänkt då.
Nu är jag en sån där jobbig människa själv.
Häpp!
Tänk så det kan bli va:)
Vassego!
Här kommer fler bilder på mina själasörjare❤️













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar