torsdag 26 april 2018

Snart helg

Vi tänkte åka ut till Hållen redan i kväll, men Jonny är med i en studie på Ackis och den blir inte klar förrän i morgon och DÅ drar vi.
Jag längtar ut på landet till fåglarna, blommorna, havet, trädgården, huset.
Det är så befriande att se hundarna springa och slippa gå i koppel.
På söndag kommer syrran och Pelle till oss. Det blir mysigt.
Då skall vi grilla och prata och dricka gott.
Men först skall jag börja den här dagen med att beta av min att-göra-lista.
Det kommer ungdomar hit och bor medan vi är borta.
Calle med kompisar kommer för att fira Valborg i Uppsala.
Då vill man ju att sängar, kök och badrum skall vara fräscha.
Det känns trögt att börja. Det är lite av min problematik just nu, att få saker och ting gjorda.
Allt, precis allt jag skall göra känns som om jag skall bestiga K2 eller något.
Jag vill men jag kan inte.
I dag har jag inte ens fått i mig frukost ännu.
Men snart är det helg i alla fall och det känns ju skönt.
Tänkte ge dig en bild på mig men jag ser så förgjordat trött ut så det får bli en bild på mina busande hundar istället.
Nähä?!
Joho!



1 kommentar: