tisdag 17 augusti 2021

Jobb å jobb å så ett bröllop

Första arbetsdagen avklarad och det gick ju bra.
Värsta är att kliva upp klockan sex, men det fixar jag ju också galant.
Nu är det en studiedag kvar, sedan två dagar i barngrupp.
Ledig på fredag för att fixa inför bröllopet. Eller ledig och ledig…. Haha. Handla och fixa 400 snittar är kanske inte för den som ligger på latsidan.
Sedan köra snittarna till festlokalen i Täby, ta emot släkt från Östersund och köra ut hundarna till Stenskär.
Jag kommer nog ha häcken full på fredag, eller vad tror du?
Hoppas vädret skiner upp innan lördag annars blir det en blöt tillställning om det fortsätter på det här viset.
Så här säger SMHI om lördagen just nu.
Kallt men inget regn i allafall.


Har lite ärenden att göra innan fredag också. Måste handla en ny BH till klänningen. Får ta med mig klänningen till Viva&Victoria helt enkelt. De kommer hjälpa mig. Det kommer kosta skjortan, men det får det göra. Apropå skjorta så måste nog Jonny köpa en ny sådan också innan fredag. 
När sonen gifter sig måste vi ju se vackra ut( i allafall göra så gott vi kan). Inte för att någon skall glo på min BH, men du fattar….
Ja, det är mycket att stå i innan ett bröllop. Det känns lite pirrigt och nervöst även fast brudparet själva står för nästan hela planeringen själva.
Jag kommer inte ihåg att det var så stor apparat när vi gifte oss…. Men det var ju å andra sidan hundra år sedan (i alla fall 31 år)Hur skall jag komma ihåg allt? 
Tror pappa stod för mycket av planeringen med mat osv. Jag bodde ju inte ens i samma stad som vi skulle gifta oss i.
Det var inte heller på samma sätt. Våra ungdomar är mycket mer noga med att det skall bli rätt, så som de tänkt sig. Det är bra tycker jag. Det är ju ändå den största festen i sitt liv. Sitt bröllop vill man ju aldrig glömma och det skall vara en helt perfekt dag.
Jag ser verkligen fram emot lördag även om det är lite att fixa med innan vi är där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar