lördag 16 juli 2022

Semester del 2

Har ju glömt att skriva om andra delen av vår husbilssemester, så här kommer den.
Efter en mysig kväll med god mat i Gränna så fortsatte vi vår färd genom Småland och landade hos Jonnys moster i Tranås.
Vi körde alla småvägar vi hittade, så nu har vi sett varenda Ryd och Hult i hela Småland, tror jag.
Väl framme hos släkten i deras stuga vid sjön Sommen så åt vi en god middag tillsammans och nästa dag började med det traditionella morgondoppet och en lyxig frukost på deras altan.

Hundarna njöt i fulla drag av att slippa sina koppel, och av att få springa lös. Det var som att släppa ut två kvigor på grönbete när vi kom fram till stugan. Men bada ville de inte göra, de njöt i solen på bryggan istället.

Efter ett dygn i detta paradis fortsatte vi upp till Trosa.
Där mötte vi syster och svåger på deras resa ner mot Italien.
Vi fick en mysig kväll tillsammans på Trosa Camping och havsbad.
Vi åt middag på ”Algoth på Udden” och satt sedan och pratade utanför husbilen till en stund in på natten.

Vaknade i Trosa på söndagsmorgonen och åkte till sista stoppet på vår semester, nämligen till Anna och Anders på Stenskär.
Vi blev bjudna på en härlig middag och lite roliga lekar, bla trädgårdsgolf.

I 14 dagar var vi borta och om en vecka åker vi ut igen. Då åker vi upp till Jämtland i några dagar.