fredag 30 december 2022

Nyårslöften

I år lovar jag mig själv att ta hand om mig själv, göra saker som jag mår bra av. Jag vill hitta glädjen till matlagning igen. Den där glädjen som jag tappat genom alla år av bantning och dieter som jag gått igenom. Att laga god och bra mat åt mig och gubben är något som jag skall försöka prioritera i min vardag. 

Min kurator lär mig en massa saker och hennes hemläxor skall jag prioritera. Jag skall också börja gå en kurs hos henne i januari som jag hoppas blir givande. 

Att prioritera mig själv är inte min starka sida så det vill jag lära mig att göra utan att få dåligt samvete. 

Jag vill dessutom göra roliga saker med familj och vänner, gå på teater och konserter. Jag har redan köpt biljetter till en hel del roligheter i vår och sommar, bla Sweden Rock i juni. 

Ja, jag har en massa saker i mitt huvud som jag vill göra, och för att saker och ting skall bli verklighet  krävs det en del planering och prioritering. Skriva listor och ta en sak i taget är något som jag gillar, så det är bara att sätta igång….
…nästa år. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar