fredag 12 september 2014

Kärlek De Luxe

Sitter och kollar på en ganska medioker svensk, romantisk komedi.
Jag ler ibland och gråter en skvätt i bland.
Den handlar om en kvinnlig författare och ju mer jag kollar desto mer sugen blir jag på att skriva.
Jag vill skriva , måla, skapa.
Tänk om jag kan det?
Jag önskar att jag kunde skriva en bok.
Jag önskar jag kunde något bra.
Jag önskar jag vågade prova.
Jag önskar jag visste hur man gjorde.
Det gäller att orden skall komma ut i rätt ordning, på rätt sätt. Spännande och intressant utan att det blir för barnsligt och platt,
Man kan inte bara sätta sig ner och skriva en bok men jag önskar SÅ att jag kunde det.
Jag skulle skriva mina memoarer, en stor kärleksroman och barnböcker i långa rader.
Flyta bort i min bok och vara i mig själv långa stunder.
Är det så att vara författare?



1 kommentar:

  1. Skriv en bok! Skitsamma om det inte blir en mega hit. Tänk va roligt för dina barn att ha kvar!
    //Nina

    SvaraRadera