måndag 1 september 2014

Total harmoni

Helgen är nu slut för denna gång igen.
De går fort.
Vi kom uppvi fredags och mös på. Åt sill och potatis. Satt i soffan och talade,
Somnade ganska tidigt.
Upp på lördagmorgon.
Solen sken.
Jag ordnade med blommorna, Jonny fixade i verkstan.
Marknad i Hållnäs men vi vände och åkte hem igen när vi kom på att vi inte hade några kontanter.
Förberedde middagen.
Gästerna kom,
Rolig fest hela lördagskvällen.
Söndag,
Fågelsundet med vännerna.
Städade och gjorde fint inne. Skissade mitt första öga.
Härlig skogspromenad med mycket svamp på eftermiddagen.
Omelett och svamp till middag.
Mysigt med film i soffan på Paddan.
Somnade tidigt.
Härlig måndagsmorgon i Hållen.
Nog har jag hunnit med mycket i helgen men det har ändå gått för fort.
Jag är så lugn och harmonisk här ute. Vill inte åka hem. Vill inte!
Det är några jäktiga veckor på jobbet framöver som jag inte längtar till.
Här ute försvinner all sådan stress.
Men nu är det måndag, ingen återvändo.
Om två timmar åker vi tillbaks till stan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar