torsdag 4 september 2014

Många sena dagar

Den här veckan har jag bara arbetat eftermiddagarna.
Måndag till 16.45, tisdag till 16.30, onsdag till 17.30 och idag blir det till kl 18.00.
Det är många sjuka och lediga på jobbet och då måste vi som arbetar flytta och sträcka ut våra scheman. Jag undrar vad facket skulle säga om det jag? Vi frågar inte så går det ju bra :) och cheferna blir nöjda.

I kväll skall jag handla till vår lilla surströmmingsfest på lördag. Det skall vara mandelpotatis, gräddfil, stark ost, röd lök, riktigt smör, tunnbröd både hårt och mjukt samt snaps och god öl.
Jag längtar till på lördag!
Surströmmingen inhandlades redan förra året så den ligger i kylskåpet nu i riktigt runda och fina burkar.

De som var här och tittade på vår lägenhet i går hade ett riktigt stoneface. Jag kunde inte utläsa om hon var nöjd med vad hon såg, eller inte.
Jag tror att hon tyckte att lägenheten var sliten, och det är den ju också.
Vi får se?
I bland känns det som om jag vill skita i stan och bara köpa grannens hus ute i Hållen. Bo på landet och skita i resten. Det finns säkert arbete åt mig på någon förskola i Tierp, Skärplinge eller Hållnäs.
Jonny kan pendla. Det är många Stockholmare som har en timmes resa till sitt arbete utan att klaga.
Ja, det tål att funderas på.

Nu skall jag ta och sätta lite fart. en dusch och lite gröt skall väl få igång den här gamla kroppen.
Ja önskar dig en skön torsdag.
Min ser ut att bli både solig och varm. Det får bli shortsen på i dag.
Tjingeling!

Tror du jag kom i håg hårtoning i går då?
Nä, just det!
Jag gör ett nytt försök på Gränby ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar