söndag 10 januari 2016

Feber

I går höll jag mig på benen endast för Calles skull, tror jag.
Jag ville att han skulle få en fin 25-års fest.

Kl 20.30 övergav vi ungdomarna och åkte ut hit till Hållen.
Vi tror vi såg ett vildsvin springa över vägen.
Det var kallt som tusan i huset när vi kom fram.
Den där luftvärmepumpen tycks inte funka så bra när det är under -15 ute.
Vi slog på elen direkt och eldade i kökets öppna spis för att snabbt få upp värmen.
Fick sova med mössa på i natt.
Efter att ha hostat mig igenom hela natten vaknade jag i dag upp med feber, tror jag.
Det känns som så.
Jag får en speciell huvudvärk när jag har feber.
I dag får jag nog bädda ner mig i soffan hela dagen.
Det är mycket snö här ute nu.
Så vackert!
Varför kunde det inte se ut så här på julen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar