söndag 24 januari 2016

Loppis

Vad gör mannen söndag när tristessen knackar på?
Jo, man åker på loppis.
Sagt och gjort.
Årets första loppis på Fyrispark.
Sablar vad mycket folk.
Jag lyckades hitta lite smått och gott.
En kristallkaraff för 20kr, ett porslinshjärta för 10kr, en blomkruka för 20kr och ett set med kanna och tvättfat för 100kr.
Som hittat!
Allt ska till Hållen så klart.
Jag kunde ha handlat mer också, men jag blev så irriterad på alla människor så jag var tvungen att åka där ifrån innan jag sa något dumt.
En kvinna skulle få köpa 10 st jättefina blomkrukor för 100kr. Då börjar hon att pruta!!  Hur snål får man va?
Om man vill ge bort sina saker ställer man dig väl inte på en loppis, då skänker man det till Myrorna.
10kr/st för fina krukor och folk skall pruta.
Snåljåpar!
Nu skall jag vila en stund innan jag börjar med middagen.
Lars kommer hit och äter.
Skön söndag önskar jag dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar