fredag 22 januari 2016

Något att göra och en storm som heter Jonas

Ja, i dag har jag faktiskt lite saker på min agenda.
Jag skall handla och förbereda för en mysfredag här hemma. Sista kvällen med Jonny på några veckor. Jag tänkte att vi skulle äta något gott och ta fram en sån där dyyyyr vinflaska att dela på.
Jag skall även plantera om mina blommor som ser ledsna ut. De har nog inte fått ny gjord på säkert tio år så det är verkligen välbehövligt.
När t om sonen säger att mina blommor ser ledsna ut, DÅ är det dags att göra något åt saken.
Det känns bra att kliva upp tidigt, ta på sig något annat än mysdress och sedan ge sig i väg ut bland människor.
Fick precis reda på att det kommer in snöstorm över New York i morgon, precis när Jonny skall landa och sedan köra en hyrbil i två timmar från Newark till Allantown. Han landar och skall köra mitt i stormens öga, enligt väderprognoserna.
Detta känns inte jättebra, må jag säga.
De varnar för stormen Jonas och de kallar stormen för livshotande, på nyheterna.
Känns inte helt ok att släppa iväg honom då.
Men vad har jag för val?
Han kommer knappast stanna hemma för att jag blir orolig....
Nu skall jag äta frukost. I dag blir det danskt rågbröd från Brantingbagaren. MÖMS!
GOD MORGON!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar