onsdag 31 augusti 2016

Världens bästa Ludde!

I dag skulle jag handla efter jag varit hos Fysioterapeuten.
Fick ett SMS vid lunchtid att Ludde "ville" följa med och handla.
Han hade lite saker att köpa också, sa han.
Jag hämtade upp honom vid 15-tiden och så åkte vi upp på Gränby.
Fem stora kassar blev det, samt en bal med toapapper.
Ludde lassade in allt i bilen och sedan följde han med ut till Stenhagen och bar ut ett gäng stolar som vi lånat av en kompis.
När vi kom hem var det han som bar in allt och plockade in i kyl och frys.
Ludde hjälper alltid till med tunga saker. Allra helst när Jonny inte är hemma.
Han ser när köket är stökigt och han försöker vara behjälplig hela tiden.
Ja, jag kan klaga ibland på att hans rum är stökigt men i det stora hela så hjälper han mig hela tiden.
De andra grabbarna bor ju inte hos mig så de ser ju inte när jag sitter med och gråter i soffan av värk, men det gör Ludwig.
Just nu är det han som är nära och som ser när jag behöver hjälp.
Tack!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar