söndag 22 januari 2017

Helgen försvann i rök och damm

Slutade tidigt i fredags och åkte hem för att förbereda inför kvällen.
Vilade enstund och sedan kom tjejerna från jobbet klockan 19.
Vi drack vin, skrattade massor och spelade quizz som Knut hade gjort.
I går var jag lite seg på morgonen men efter lunch tog jag bilen till gubben i Hållen.
Vi pratade, lagade god mat och kollade på tv.
I dag har vi packat ihop i Hållen, handlat på Citygross och nu skall jag snart göra middag.
I dag blir det kalvschnitzel med stekt potatis, örtsmör och ärtpuré.
Jag blev så sugen på det när jag kollade på Sveriges Mästerkock i torsdags.
I morgon börjar en ny vecka.
Nya tag på jobbet och ett läkarbesök.
Träna skall jag göra i morgon också. Mitt knä borde fixa det nu.
Det känns skönt att vara tillbaks på banan igen, åtminstone på halvtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar