tisdag 31 januari 2017

Vilket härligt liv de lever!

Tittar på Mandelmans Gård på fyran.
Jag blir så inspirerad att byta liv. Deras liv ser så underbart skönt och härligt ut. För jag kan inte påstå att jag lever det liv jag vill. 
Jag är inte gjord för att gå och arbeta någon annanstans åtta timmar om dagen.
Jag vill ha en egen firma och bestämma och sköta mig själv.
Jag vill flytta och bo i ett hus.
Helst skulle jag vilja skriva. Leva som författare är kanske en romantisk dröm. Men det är skönt med drömmar.
Utan dem skulle man bli grå av tristess.
Jag vill inte flytta till Hållen för det är så jäkla långt bort..... eller så vill jag det.
I bland vill jag nog det.
Om vi säljer lägenheten i stan och renoverar i Hållen, om vi flyttar dit....
Ja, då kan jag odla, måla, skriva. 
Där ute skulle jag inte behöva jobba någonting, men vi skulle bli hemskt ensamna tror jag.
Tänk vad mörkt och tyst och trist det skulle bli när Jonny är på sina resor.
Tänk vilka underbara vårar och somrar vi skulle ha där ute.
Vem vet vad som händer i framtiden? Man måste få drömma och önska.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar