tisdag 1 augusti 2017

Juni Juli Augusti

Juni försvann med arbetshelg, cytostatika och midsommarafton.
Juli kom med Hållen och en Storsjöyra.
Vi har haft två besök på hela sommaren och vi har inte åkt någonstans, bortsett från Jämtland då.
Jonny har byggt på sin knivverkstad och jag har gjort en trädgunga tillsammans med Ludde.
Sommardagarna rusar förbi, jag kliver upp och går och lägger mig i ett rasande tempo.
Jag har inte badat på hela sommaren, det har känts för kallt, har inte haft någon lust helt enkelt.
Det är en underlig sommar vi har.
Dagarna smyger sig fram i ilfart, de går fort och sakta på samma gång.
Jag har tinnitus som håller på att göra mig tokig.
I dag skall vi gå ut och äta med Kicki och Lars som är här från Jämtland. De har köpt golfpaket och bor på SAS Radisson inne i stan.
Ludde får cyto den här veckan och är klar på torsdag när vi åker ut till Hållen igen.
Om exakt fjorton dagar flyttar vi hem till stan igen. 
Den 18 augusti är det kräftfiske i Dalarna, det ser jag fram emot.
När jag kommer till Hållen skall jag fixa en gammal lampa som jag hittade i vår gamla sommarbostad.
Det är ett gammalt loppisfynd efter morsan. Den blir nog fin med lite nya prismor och en ny skärm.
Jag har hittat både och på Tradera. 

Ja, snart är sommaren över och hösten kommer med stormsteg.
Usch! Jag vill inte att det skall bli höst. Det är i höst vi får veta hur det gått med sonens behandlingar.
Jag vill inte veta.
Jag orkar inte veta.
Jag orkar inte...
Jag vill inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar